23/3/10

Πελάτες στην Ελλάδα "ψάχνει" η Facebook

Έχει απασχολήσει επενδυτές, οικονομολόγους, επικοινωνιολόγους. Μέσα σε λίγα χρόνια το Facebook, η γνωστή ιστοσελίδα κοινωνικής δικτύωσης, έγινε θέμα συζήτησης και απέκτησε εκατομμύρια θαυμαστές. Σήμερα διαθέτει 400 εκατ. ενεργά μέλη παγκοσμίως και ο τζίρος της εταιρείας υπολογίζεται πως θα φτάσει τα 1,1 δισ. δολ. από 700 εκατ. δολ. πέρυσι.

Ωστόσο, αποτελεί κοινή παραδοχή ότι η Facebook δεν έχει καταφέρει να... μεταφράσει σε ρευστό την παγκόσμια αποδοχή της. Προσπαθώντας όμως να ανταγωνιστεί την Google στο κομμάτι «διαφημιστικά έσοδα» έχει προχωρήσει ήδη σε συνεργασίες σε διάφορες χώρες του κόσμου, μεταξύ των οποίων και η Ελλάδα.

Πρόσφατα απέκτησε ως τοπικό συνεργάτη τη ThinkDigital ώστε να καταφέρει εντός των επόμενων μηνών να αποκτήσει «πελάτες τις 200 πιο διαφημιζόμενες εταιρείες της χώρας», όπως αναφέρει στο Capital.gr ο διευθυντής πωλήσεων της Facebook στη Νότια Ευρώπη, Juan Diego Oliva.

Η Thinkdigital, που αποτελεί ένα δίκτυο ψηφιακών μέσων στην Ν.Α. Ευρώπη και αποτελεί τον επίσημο αντιπρόσωπο διαφήμισης της MSN και των προϊόντων Windows Live, έχει στα «χέρια» της ένα πολυπληθές κοινό και άρτιες πληροφορίες για την ταυτότητα και τις προτιμήσεις του.

Ο Έλληνας χρήστης του Facebook είναι από «τους πιο πιστούς στον κόσμο» σύμφωνα με τον κ. Oliva. «Σήμερα έχουμε περισσότερους από 2,5 εκατ. ενεργούς χρήστες. Συνολικά οι χρήστες internet είναι περίπου 3,6 εκατ. στη χώρα, οπότε έχουμε ήδη μια διείσδυση στην αγορά της τάξης του 70%» σημειώνει.

Ο κ. Oliva, ερωτηθείς σχετικά με το πόσες ελληνικές επιχειρήσεις διαθέτει σήμερα στο πελατολόγιο της η Facebook, δεν ανέφερε αριθμούς, ωστόσο τόνισε πως «είναι εκατοντάδες αν όχι χιλιάδες. Πολλές είναι μικρές ή μεσαίες επιχειρήσεις οι οποίες αγοράζουν direct response advertising μέσω του διαδικτυακού μας τόπου». Κατά γενική ομολογία, πάντως, οι ελληνικές επιχειρήσεις φαίνεται ότι ακόμα δεν έχουν βρει το δρόμο τους προς το κοινό στο οποίο απευθύνεται η εταιρεία κοινωνικής δικτύωσης.

Ποια είναι όμως τα περαιτέρω σχέδια της Facebook στην ελληνική αγορά; Ο κ. Oliva αναφέρει: «Να συνεχίζουμε να βελτιώνουμε τα προϊόντα μας και τις υπηρεσίες μας ώστε να μπορούμε να διατηρήσουμε την μεγάλη ανάπτυξη που εμφανίζουμε στην Ελλάδα. Γνωρίζουμε ότι διανύουμε μια περίοδο δύσκολων οικονομικών συνθηκών αλλά έχουμε διαπιστώσει στο παρελθόν ότι σε καιρούς οικονομικής κρίσης οι διαφημιζόμενοι εστιάζουν σε καλύτερη στόχευση, τρόπους μέτρησης και σε αποτελεσματικότερη αποδοτικότητα των επενδύσεων τους». 

 Πηγή:capital.gr